Καλωσορίσατε στο νέο web site του Ιατρικού Συλλόγου Μαγνησίας.
e-Services
Ηλεκτρονική έκδοση των πιστοποιητικών και βεβαιώσεων του Ιατρικού Συλλόγου Μαγνησίας.
e-Payments
Ηλεκτρονικές πληρωμές με άτοκες δόσεις μέσω πιστωτικών καρτών, των συνδρομών των μελών του Ιατρικού Συλλόγου Μαγνησίας.
/
Mελέτη καταγραφής της νοσηρότητας και θνησιμότητας από νεοπλάσματα και άλλες αιτίες στην περιοχή του νομού Μαγνησίας
Η συγκεκριμένη μελέτη που αφορά στην καταγραφή της νοσηρότητας και θνησιμότητας από νεοπλάσματα και άλλες αιτίες στην περιοχή του νομού Μαγνησίας, εντάσσεται στην γενικότερη αναδρομική και περιγραφική μελέτη για την Θεσσαλία που πραγματοποίησε η έδρα Στατιστικής και Επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με επικεφαλής τον καθηγητή της έδρας κο Χατζηχριστοδούλου Χρήστο και τους συνεργάτες του.
Ημερίδα παρουσίασης & συζήτησης των αποτελεσμάτων της επιδημιολογικής μελέτης θνησιμότητας και νοσηρότητας στο Νομό Μαγνησίας
6 Φεβρουαρίου 2019 - 18:00
Παραλιακό Συγκρότημα, κτίριο Δελμούζου, Αμφιθέατρο Κορδάτος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος
Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, η Περιφέρεια Θεσσαλίας, o Ιατρικός Σύλλογος Μαγνησίας και το Γενικό Νοσοκομείο Βόλου διοργανώνουν Ημερίδα με θέμα την παρουσίαση και συζήτηση των αποτελεσμάτων της επιδημιολογικής μελέτης θνησιμότητας και νοσηρότητας στο Νομό Μαγνησίας. Η Ημερίδα αυτή αποσκοπεί στην ενημέρωση των επαγγελματιών υγείας και των πολιτών της Μαγνησίας για την επιδημιολογία και πρόληψη των πιο σημαντικών προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της περιοχής.
Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στις 6 Φεβρουαρίου 2019 στο Βόλο (Αμφιθέατρο «Κορδάτος», Κτιριακό συγκρότημα Παπαστράτου) και ώρα 6:00-9:00 μμ.
Οι επιπτώσεις στην Υγεία από την καύση απορριμμάτων και των παραγώγων τους (RDF και SRF) για παραγωγή ενέργειας
Από την Επιτροπή του Ι.Σ.Μ. διερεύνησης και καταγραφής επιδημιολογικών μελετών που αφορούν την καύση απορριμμάτων ή παραγώγων τους
Το πόνημα αυτό και οι προτάσεις μας ευελπιστούμε ότι θα συμβάλουν στην ενημέρωση της κοινωνίας και δημιουργικά στον δημόσιο διάλογο που αναπτύσσεται στην περιοχή μας - και όχι μόνο - με αφορμή την καύση απορριμμάτων και παραγώγων τους από την τσιμεντοβιομηχανία της περιοχής μας (ΑΓΕΤ-LAFARGE). Αναφέρεται επίσης και στην ορθή διαχείριση των απορριμμάτων και την ανακύκλωση που πρέπει να εφαρμόσουμε ως χώρα, η οποία δυστυχώς υπολείπεται σε μεγάλο βαθμό από τις ορθές πρακτικές που εφαρμόζονται σε άλλα κράτη, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται δραματικά το περιβάλλον.
Ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο επιπέδων αιωρούμενων σωματιδίων στη περιοχή του Βόλου.
Από την Πολυτεχνική Σχολή και το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, δημιουργήθηκε ένα δίκτυο με δώδεκα (12) σταθμούς μέτρησης PM2.5 στην πόλη του Βόλου.
Επισήμως, το δίκτυο λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα.
Οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται σε απευθείας σύνδεση σε πραγματικό χρόνο για την ποιότητα του αέρα της πόλης του Βόλου.
Τελευταία Απόφαση Δ.Σ. του Ιατρικού Συλλόγου Μαγνησίας.
01/08/2015 - Απόφαση διοικητικού συμβουλίου.
Θέμα Απόφασης Διοικητικού Συμβουλίου
Ο Ιατρικός Σύλλογος Μαγνησίας αισθάνεται την ανάγκη να πάρει θέση και να καταγγείλει την ανυπόγραφη επιστολή του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. της 23/7/2015 προς τους συμβεβλημένους ιατρούς με τον Οργανισμό.
Την συγκεκριμένη ανυπόγραφη επιστολή την θεωρούμε απαράδεκτη,
εξοργιστική και προσβλητική προς όλους τους ιατρούς με το πνεύμα και την φρασεολογία που διατυπώθηκε, διότι το πρόβλημα για τους ιατρούς δεν είναι μόνο οικονομικό αλλά σοβαρό πρόβλημα που πλήττει την αξιοπρέπειάς τους.
Βασική αρχή των συμβεβλημένων μερών σε μία συμφωνία είναι ο αμοιβαίος σεβασμός και η τήρηση των υποχρεώσεών τους. Είναι γνωστό ότι ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. περικόπτει τις οφειλές προς τους συμβεβλημένους ιατρούς εφευρίσκοντας και χρησιμοποιώντας διάφορες ευρηματικές τεχνικές, όπως clow back,rebate, παρακράτηση 10% των οφειλομένων, μη αποπληρωμή των οφειλομένων των ταμείων προ του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες και θέσπιση του οικονομικού πλαφόν στην εκτέλεση των εξετάσεων εκ των υστέρων, που είναι τουλάχιστον ανήθικο και παραπέμπει σε Σουλτανική Δημοκρατία. Με αυτούς τους τρόπους οι συμβεβλημένοι ιατροί, οι οποίοι δεν είναι πάροχοι υγείας όπως τους θέλει ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ., παραμένουν απλήρωτοι και κακοπληρωμένοι. Αποτέλεσμα όλων αυτών των πρακτικών είναι ότι οδηγούνται σε αφανισμό τα ιδιωτικά ιατρεία και εργαστήρια που όλα αυτά τα χρόνια σήκωσαν το βάρος της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Φ.Υ.) και τα οποία αδυνατούν πλέον με αυτά τα δεδομένα, και με όχι δική τους ευθύνη, να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους.
Θα πρέπει επί τέλους η Πολιτεία και ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. να δημιουργήσουν ένα σοβαρό , ενιαίο και λειτουργικό σύστημα Π.Φ.Υ. και να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους προς τους συμβεβλημένους ιατρούς. Επίσης, επί τέλους, θα πρέπει να ευχαριστήσουν τους ιατρούς για την προσφορά τους και για την στήριξή του συστήματος όλα αυτά τα χρόνια και όχι να τους λοιδορούν και να τους απειλούν για μία ακόμη φορά. Τους κανόνες του παιχνιδιού υποχρεούται να τους θέτει η πολιτεία εκ των προτέρων και όχι εκ των υστέρων, να τους τηρεί η ίδια πρωτίστως
και να φροντίζει με αντικειμενικό τρόπο να τηρούνται και από την πλευρά των ιατρών.
Όσον αφορά το ηθικό θέμα που θέτει η επιστολή με την συμπεριφορά των ιατρών προς τους ασφαλισμένους, σε σχέση με το πρόβλημα που δημιουργούν οι κλειστές οι Τράπεζες σε όλους τους πολίτες, να θυμίσουμε ότι αυτό αφορά και στους ιατρούς οι οποίοι υφίστανται τις συνέπειες αυτής της κατάστασης, ιδίως όταν πρέπει να εξοφλήσουν τους προμηθευτές τους και ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. δεν τους πληρώνει. Επίσης, απαντούμε ότι οι ιατροί δίνουν καθημερινά εξετάσεις στους ασθενείς τους (και όχι πελάτες), πράγματι κρίνονται από αυτούς με την ελεύθερη επιλογή που υπάρχει, και διατηρούν, παρά τις δυσκολίες, την ιερή σχέση ιατρού-ασθενούς, χωρίς να χρειάζεται να κρίνονται για αυτήν την σχέση από απρόσωπες και άκαμπτες υπηρεσίες. Οι όποιες περιπτώσεις παράνομης συμπεριφοράς είναι καταδικαστέες και υποχρέωση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. είναι να τις αποκαλύψει με στοιχεία και αποδείξεις και να τις κοινοποιήσει στη συνέχεια στους Ιατρικούς Συλλόγους για τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Σε καμία περίπτωση όμως δεν θα δεχθούμε την συλήβδην διαπόμπευση του ιατρικού κλάδου, όπως έχει γίνει μέχρι σήμερα κατ’ επανάληψη.
Τέλος, καλούμε όλους τους Ιατρικούς Συλλόγους να καταδικάσουν τις απαξιωτικές συμπεριφορές εκ μέρους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προς τους συμβεβλημένους ιατρούς, τον Π.Ι.Σ. να αντιδράσει και να πιέσει για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προς τους ιατρούς, καθώς επίσης να προασπίσει την αξιοπρέπεια του ιατρικού κόσμου.
Σε διαφορετική περίπτωση η αποχώρηση των συμβεβλημένων ιατρών θα είναι μονόδρομος και ας αναλάβει την ευθύνη προς τους ασφαλισμένους ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν.Γραμματέας
Ευθύμιος Τσάμης Ευάγγελος Μαναβέλας
Δελτία τύπου.
Τελευταίο Δελτίο Τύπου του Ιατρικού Συλλόγου Μαγνησίας.
15/03/2023. Δελτίο τύπου του ΙΣΜ για την Πανελλαδική κινητοποίηση της 16/3/2023
Ο Ιατρικός Σύλλογος Μαγνησίας εκφράζει την οδύνη του για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών. Συμπαρίσταται στους οικείους των θυμάτων. Θεωρεί άμεση προτεραιότητα την εις βάθος αναζήτηση όλων των αιτιών του δυστυχήματος και την απόδοση ευθυνών. Επίσης επιτακτική είναι η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων ώστε να μην επαναληφθεί ποτέ! Η οργή και αγανάκτηση όλων των πολιτών είναι δικαιολογημένη.
Στηρίζουμε την Πανελλαδική κινητοποίηση της 16ης Μαρτίου 2023.
ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
Ανακοινώσεις.
Τελευταία Ανακοίνωση του Ιατρικού Συλλόγου Μαγνησίας.
18/04/2023. Ανακοίνωση του Ιατρικού Συλλόγου Μαγνησίας για τη δημιουργία πλωτού σταθμού αποθήκευσης και επαναεροποίησης LNG
Βόλος, 18/04/2023
Αρ. Πρωτ.: 000615
Ανακοίνωση
Ο καταστροφικός πόλεμος στην Ουκρανία προκάλεσε άμεσες και σοβαρές ενεργειακές ανάγκες στην Ευρώπη. Μία λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι η θαλάσσια μεταφορά LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο). Η μεταφορά γίνεται με ειδικά ναυπηγημένα πλοία (κυρίως σε ναυπηγεία της ΝΑ Ασίας-Κορέα), που είναι υψηλού κόστους και έχουν μήκος έως και 345 μέτρα (3 γήπεδα ποδοσφαίρου και πλέον), πλάτος 55 μέτρα, βύθισμα 12 μέτρα και χωρητικότητα έως και 250.000 κυβικά μέτρα (Q-max).
Το φυσικό αέριο είναι κυρίως μεθάνιο (CH4) σε αναλογία από 87%-99% αναλόγως της καθαρότητας και του τόπου παραγωγής του. Είναι δεδομένη επίσης η θέληση της χώρας μας να γίνει ενεργειακός κόμβος ώστε να αναβαθμισθεί οικονομικά και γεωπολιτικά. Μια εταιρεία η Mediterranean Gas δήλωσε την πρόθεση και ξεκίνησε ενέργειες για τη δημιουργία πλωτού σταθμού αποθήκευσης και επαναεροποίησης του LNG (Floating Storage Regasification Unit) στο λιμάνι του Βόλου (αγκυροβολημένο πλοίο αποθήκευσης και επαναεροποίησης LNG που συνδέεται με αγωγούς σε τερματικό σταθμό στην ξηρά).
Η πιθανότητα εγκατάστασης μια τέτοιας μονάδας στην πόλη μας ή πλησίον αυτής ή έστω στον περίκλειστο κόλπο του Παγασητικού με οικισμούς σχεδόν σε κάθε του ακτή, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων από τους πολίτες της Μαγνησίας, όλους τους επιστημονικούς φορείς της πόλης και αρνητικές αποφάσεις από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, όλα τα Δημοτικά Συμβούλια του νομού, πλην του Βόλου, τουλάχιστον μέχρι τώρα.
Ο ΙΣΜ έχει υποχρέωση, όπως προκύπτει από το ρόλο του, να πάρει θέση για τις επιπτώσεις στην υγεία των πολιτών της Μαγνησίας από την εγκατάσταση μιας τέτοιας μονάδας.
Όπως συμβαίνει και σε κάθε άλλη βιομηχανία, έτσι και σε αυτή του LNG, εμφανίζονται διάφοροι λειτουργικοί κίνδυνοι, που εγείρουν ανησυχίες και προβληματισμούς για την επίδραση που μπορεί να έχουν στη δημόσια υγεία και ασφάλεια. Επομένως, για να μειωθεί η πιθανότητα εμφάνισης αυτών των λειτουργικών κινδύνων και να διασφαλιστεί η δημόσια υγεία αλλά και το περιβάλλον, είναι αναγκαία η εφαρμογή συστημάτων πρόληψης και περιορισμού των κινδύνων. Η βιομηχανία του LNG, πρέπει να συμμορφώνεται με τους διεθνείς και τους εθνικούς κανονισμούς αλλά και με τους τοπικούς κανονισμούς, τα πρότυπα και τους κώδικες ασφαλείας.
Κατά τη μεταφορά του LNG που γίνεται όπως αναφέρθηκε με ειδικά διαμορφωμένα πλοία στους -162ο C καθώς και κατά τη διαδικασία επαναεροποίησής του στον τερματικό σταθμό ένα μικρό μέρος του διαρρέει στο περιβάλλον (χωρίς ατύχημα). Η διαρροή σε υγρή μορφή στη θάλασσα γρήγορα γίνεται επιφανειακή λόγω της μικρής πυκνότητάς του (0,45g/cm3) και εξατμίζεται αμέσως λόγω της ταχείας θέρμανσής του δημιουργώντας νέφος μεθανίου, το οποίο είναι ασφυξιογόνο αέριο και αέριο θερμοκηπίου. Αυτό το νέφος μπορεί να απλωθεί γρήγορα καθώς σε υγρή μορφή το μεθάνιο έχει όγκο 600 φορές μικρότερο από ότι σε αέρια μορφή. Επίσης αναλόγως των ανέμων μπορεί να συμπαρασυρθεί και μακριά από τον τόπο της διαρροής.
Η διαρροή σε αέρια μορφή του μεθανίου είτε κατά τη μεταφορά του (έως και 0,25% του φορτίου), είτε κατά την επαναεροποίησή του, είτε κατά τις διαδικασίες συντήρησης των αγωγών μεταφοράς του (χωρίς ατύχημα) επίσης έχει τη δυνατότητα σχηματισμού νέφους μεθανίου.
Αυτό το νέφος σε αναλογία 5-15% στον ατμοσφαιρικό αέρα είναι εύφλεκτο και αν βρεθεί πάνω από πυκνοκατοικημένη περιοχή ή βιομηχανική περιοχή ή από στρατιωτικές εγκαταστάσεις τότε η πιθανότητα ανάφλεξης λόγω εύρεσης θερμογενετικής πηγής (540ο C) είναι πολύ μεγάλη. Οι συνέπειες βέβαια θα είναι καταστροφικές με απρόβλεπτα μεγάλο αριθμό θυμάτων.
Επομένως δικαίως υπάρχουν κανονισμοί που απαιτούν τη διατήρηση ζωνών ασφαλείας τόσο γύρω από τις εγκαταστάσεις LNG όσο και γύρω από το πλοίο. Οι εγκαταστάσεις LNG, θα πρέπει να βρίσκονται σε ασφαλή απόσταση από άλλες βιομηχανικές εγκαταστάσεις και κατοικημένες περιοχές. Παρόμοια, και για τα πλοία πρέπει να τηρούνται αποστάσεις και ζώνες ασφαλείας, όχι μόνο όσο ταξιδεύουν αλλά και όσο βρίσκονται αγκυροβολημένα στο λιμάνι.Οι κανονισμοί αυτοί, είναι εξαιρετικά σημαντικοί για την ασφάλεια των γύρω περιοχών καθώς μπορούν να τις προστατεύσουν σε περίπτωση όπου παρουσιαστεί διαρροή σε κάποια εγκατάσταση LNG.
Οι ζώνες προστασίας που ορίζονται γύρω από τις εγκαταστάσεις, θα πρέπει να έχουν έκταση που θα καθορίζεται σε κάθε περίπτωση, από την ακτίνα που μπορεί να έχει η θερμική ακτινοβολία που θα δημιουργηθεί εάν προκύψει πχ έκρηξη σε μια δεξαμενή LNG. Οι ζώνες αυτές πρέπει να είναι αρκετά μεγάλες ώστε να μην κινδυνεύουν από τη θερμική ακτινοβολία άνθρωποι και περιουσίες. Η ακτίνα που μπορεί να έχει η θερμική ακτινοβολία μιας έκρηξης, υπολογίζεται για κάθε περίπτωση ξεχωριστά, μέσα από τη χρήση συγκεκριμένων μοντέλων.
Παράλληλα, πάλι με τη χρήση μοντέλων καθορίζονται επιπλέον ζώνες προστασίας που η έκτασή τους, εξαρτάται από την έκταση που μπορεί να έχει ο διασκορπισμός του LNG γύρω από την εγκατάσταση σε περίπτωση διαρροής. Στο λιμάνι, οι ζώνες ασφαλείας για τα πλοία καθορίζονται συνήθως από τις λιμενικές αρχές και τον καπετάνιο του πλοίου ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες (και φυσικά τους κινδύνους) που χαρακτηρίζουν κάθε λιμάνι. Οι ζώνες ασφαλείας γύρω από το πλοίο δημιουργούνται για δύο λόγους : α) για να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα σύγκρουσης όταν το πλοίο είναι εν πλώ και β) για να προστατευθεί η γύρω περιοχή (άνθρωποι, περιουσίες κτλ.) από κινδύνους που μπορεί να σχετίζονται με περιστατικά διαρροής φορτίου από τις δεξαμενές του πλοίου.
Η ενέργεια που φέρει το φορτίο ενός τυπικού πλοίου LNG 125.000 m3 ισοδυναμεί με τα 7/10 ενός μεγατόνου εκρηκτικής ουσίας TNT ή αλλιώς, με 55 ατομικές βόμβες παρόμοιες με αυτή που χρησιμοποιήθηκε στη Χιροσίμα.
Θα πρέπει λοιπόν να εξεταστούν ενδελεχώς όλες οι πιθανότητες ατυχήματος, φυσικού φαινομένου π.χ σεισμού, καθώς και δολιοφθοράς ή και τρομοκρατικού χτυπήματος καθώς τέτοιες εγκαταστάσεις μπορεί να αποτελέσουν στόχο.
Πολύ μεγάλο ποσοστό, περίπου το 71% των ατυχημάτων που εξετάστηκαν έγιναν κατά τη μεταφορά του φυσικού αερίου με οποιοδήποτε τρόπο, οδικώς, σιδηροδρομικώς, με πλοίο (σε υγρή μορφή) ή με σωλήνες. Αξιοπρόσεκτο είναι το σχετικά χαμηλό, αλλά όχι και αμελητέο, ποσοστό των ατυχημάτων στις εσωτερικές εγκαταστάσεις κατανάλωσης (5%). Τα ατυχήματα κατά τη μεταφορά και τη διανομή του φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένης της ενδιάμεσης επεξεργασίας αυτού στους σταθμούς μείωσης πίεσης κ.λπ., είναι λοιπόν πολύ περισσότερα από αυτά που συμβαίνουν στις εγκαταστάσεις κατανάλωσης.
Σημαντικό ρόλο στην πιθανότητα ατυχήματος στις θαλάσσιες μεταφορές LNG παίζουν επίσης το έτος κατασκευής των πλοίων, η σημαία που φέρουν, η χωρητικότητά τους και η συχνότητα και ο αριθμός των δρομολογίων τους.
Αναφέρονται ενδεικτικά ατυχήματα με LNG που έγιναν μετά το 2000.
2004: Skikda, Αλγερία. Ένας ατμολέβητας που ήταν μέρος μιας εγκατάστασης LNG εξερράγη, προκαλώντας μια δεύτερη, πιο μαζική έκρηξη νέφους ατμών LNG και πυρκαγιά. 27 άτομα σκοτώθηκαν και 74 τραυματίστηκαν σοβαρά.
2004: Ghislenghien Βέλγιο. Αγωγός που μετέφερε αέριο από ένα τερματικό σταθμό LNG στο Zeebrugge εξερράγη και σκότωσε 23 άτομα και τραυμάτισε σοβαρά 50.
2004: Νορβηγία. Ένα δεξαμενόπλοιο LNG με πλήρες φορτίο και πλήρωμα 14 ναυτικούς κλυδωνίζεται δυτικά του Fedje, στη δυτική ακτή της Νορβηγίας, βόρεια του Μπέργκεν. Το πλοίο είχε σταματήσει τις μηχανές, και οι άγκυρες ήταν άχρηστες στο θυελλώδη καιρό. Ρυμουλκά πλοία μπόρεσαν να ρυμουλκήσουν το δεξαμενόπλοιο μόλις 30 μέτρα πριν χτυπήσει σε βράχους. Είχαν γίνει προετοιμασίες για να εκκενώσουν τα 800 άτομα που ζουν στο νησί της Fedje από φόβο ότι το δεξαμενόπλοιο θα εκρήγνυτο αν προσάραζε
2005: Νιγηρία. Υπόγειος αγωγός LNG εξερράγη και η πυρκαγιά που προκάλεσε εκτιμάται ότι έκαψε 27 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Η υδρόβια ζωή καταστράφηκε ολοσχερώς στην ψαράδικη κοινότητα Ogoloma στο Kalakama, στο νησί Okrika. (kireas.org, 2007).
Η περιοχή του Βόλου είναι ειδικών γεωμορφολογικών χαρακτηριστικών και μικροκλίματος που εγκλωβίζει την υγρασία και τους ρύπους στην ατμόσφαιρα της πόλης όπου παρατηρούνται συνεχείς υπερβάσεις στα μικροσωματίδια pm 2,5 ιδίως κατά τους χειμερινούς μήνες, παρά τη χαλαρή Ελληνική νομοθεσία (όριο<25μg/m3) σε σχέση με τη νομοθεσία της ΕΕ (όριο<20μg/m3) και την προτεινόμενη ανώτατη τιμή από τον ΠΟΥ (όριο<5μg/m3). Επίσης δεν μετριούνται ακόμη παρά τις πρόσφατες εξαγγελίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας οι άλλοι αέριοι ρύποι και κυρίως τα πτητικά παράγωγα άνθρακα. Ο ΙΣΜ σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας πήρε πρωτοβουλία και εγκατέστησε πρόσφατα ένα σταθμό μέτρησης όλου του φάσματος της αέριας ρύπανσης και αναμένονται με αγωνία τα πρώτα αποτελέσματα. Επίσης από τη μελέτη Σαμαρά που έγινε με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Θεσσαλίας διαπιστώθηκε η ύπαρξη δυσοσμίας στο πολεοδομικό συγκρότημα του Βόλου, αλλά δεν προσδιορίστηκαν οι αιτίες και οι πηγές της και φυσικά δεν ελήφθησαν ακόμη μέτρα αντιμετώπισής της.
Όσον αφορά τη δημόσια υγεία της περιοχής του Βόλου σύμφωνα με επιδημιολογική μελέτη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας υπάρχει αυξημένη επίπτωση καρκίνου και αγγειακών εγκεφαλικών και καρδιακών επεισοδίων που σχετίζονται με την αέρια ρύπανση.
Η εγκατάσταση ενός FSRU στον Παγασητικό και χωρίς ατύχημα, με βάση τα προαναφερθέντα θα αυξήσει την περιεκτικότητα του αέρα σε μεθάνιο. Το μεθάνιο προκαλεί βλάβες στο αναπνευστικό σύστημα και αυξάνει την πιθανότητα αγγειακών εγκεφαλικών και καρδιακών επεισοδίων (συνδέεται σταθερά με την αιμοσφαιρίνη Hb εκτοπίζοντας το οξυγόνο O2 προκαλώντας ιστική υποξία). Επίσης το μεθάνιο μαζί με τους υδρατμούς, το CO2, το όζον και το NO είναι αέριο θερμοκηπίου. Μάλιστα το CH4(μεθάνιο) είναι 80 φορές πιο ισχυρό σε σχέση με CO2 ως αέριο θερμοκηπίου (απορροφά και αντανακλά την υπέρυθρη ακτινοβολία) και μπορεί να αυξήσει τη θερμοκρασία και υγρασία της περιοχής μας με δυσμενείς επιπτώσεις στο μικροκλίμα της περιοχής και σε όλο το οικοσύστημα. Θερμικές επιπτώσεις πιθανόν να υπάρξουν και στα θαλάσσια ύδατα του Παγασητικού καθώς τα νερά του που δεν ανανεώνονται ταχέως θα χρησιμοποιούνται για την απόψυξη του LNG. Έτσι μπορεί να διαταραχθεί και η βιοποικιλότητα του κόλπου με την ανάπτυξη νέων ειδών και την εξαφάνιση υπαρχόντων.
Κάθε χρόνο, στις 7 Απριλίου, ημέρα που ήταν να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο η επερώτηση για τη θέση του στην εγκατάσταση FSRU στον Παγασητικό κόλπο, γιορτάζουμε την παγκόσμια ημέρα Υγείας. Ο ορισμός της υγείας διατυπώθηκε από τη Διεθνή Διάσκεψη για την Υγεία, στη Νέα Υόρκη, το 1948 πριν από 75 χρόνια:
"Υγεία είναι μια κατάσταση πλήρους σωματικής, νοητικής και κοινωνικής ευεξίας και όχι απλώς η απουσία νόσου ή αναπηρίας."
"Health is a state of complete physical, mental and social well-being and not merely the absence of disease or infirmity."
Πρέπει λοιπόν να φροντίζουμε όλα αυτά τα επίπεδα της υγείας μας και να δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην πρόληψη (πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή).
Η πρωτογενής πρόληψη αποσκοπεί στην αποφυγή ή έστω μείωση της έκθεσης σε παράγοντες που συνδέονται αιτιολογικά με νοσήματα.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας στο φετινό του μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Υγείας εστιάζει την καμπάνια ενημέρωσης σε 5 ενότητες: α. Μεταδοτικές ασθένειες. β. Μη μεταδοτικές ασθένειες. γ. Μητρική και παιδική υγεία. δ. Περιβαλλοντικοί κίνδυνοι. ε. Καθολική κάλυψη της υγείας
Επειδή με τα επιστημονικά δεδομένα που αναλύθηκαν παραπάνω και τις υποδείξεις και επιδιώξεις του ΠΟΥ προκύπτει ότι με την εγκατάσταση στον Παγασητικό κόλπο μονάδας FSRU LNG:
1. Θα επιβαρυνθεί η αέρια ρύπανση με πτητικά παράγωγα άνθρακα που έχουν δυσμενή επίπτωση στη δημόσια υγεία.
2. Υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος με μεγάλο αριθμό θυμάτων και εκτεταμένης καταστροφής.
3. Υπάρχει κίνδυνος περιβαλλοντικής ζημιάς στην περιοχή από τοπική αύξηση της θερμοκρασίας και υγρασίας.
4.Θα υποβαθμιστεί μια τουριστική περιοχή, εξαιρετικού κάλλους, με ιστορία και μυθολογία, σε βιομηχανική και επικίνδυνη με πολύ σοβαρή επίπτωση στην ψυχολογία και ευεξία των κατοίκων της.
Ο ΙΣΜ είναι κάθετα αντίθετος στην εγκατάσταση FSRU LNG στον Παγασητικό κόλπο.
Χαιρετίζουμε όλα τα μέλη μας, ευχαριστούμε το προηγούμενο ΔΣ και κοιτώντας στο μέλλον υποσχόμαστε να εργαστούμε για το καλό και την πρόοδο του Συλλόγου.
Θα είμαστε το στήριγμα σας σε κάθε προσπάθεια επαγγελματική, εκπαιδευτική, εξελικτική.
Θα είμαστε μπροστά από τις εξελίξεις, πρωτοπόροι και εξωστρεφείς με δράσεις ενημέρωσης της κοινωνίας σε θέματα υγείας.
Με τιμή
Ο πρόεδρος
Χρήστος Βενέτης
Ιατρικός Σύλλογος Μαγνησίας
Στατιστικά στοιχεία. Ο Σύλλογος με μια ματιά.
Εγγεγραμένοι
Άνδρες ιατροί
Γυναίκες ιατροί
Ενεργοί Ιατροί
Σε όλες τις συσκευές
Responcive Design:
Το νέο WEBsite είναι προσβάσιμο από όλες τις συσκευές. Μπορείτε να είστε on line με τον Ιατρικό Σύλλογο Μαγνησίας από οπουδήποτε, μέσω του notebook, του tablet ή του SmartPhone σας.
Η ηλεκτρονική Εκκλησία του Δήμου:
Ο Νέος Χείρων είναι ο τόπος που θα συναντώνται τα μέλη του Ιατρικού Συλλόγου Μαγνησίας και όχι μόνο.
Θα φιλοξενεί ιατρικά άρθρα, ανταλλαγές απόψεων και άρθρα μελών.
Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης
Η πρωτοβουλία κοινωνικής αλληλεγγύης του Ιατρικού Συλλόγου Μαγνησίας. Χρειάζεται η κινητοποίηση και βοήθεια όλων. Παρακολουθήστε τα νέα, τις δράσεις και τις ανάγκες του Κοινωνικού Ιατρείου Αλληλεγγύης.
e-Πιστοποιητικά
Νέα υπηρεσία του Ιατρικού Συλλόγου Μαγνησίας, προς τα μέλη ιατρούς. Μπορείτε να ελέγξετε την κατάσταση των αιτήσεών σας και να παραλάβετε τα πιστοποιητικά / έγγραφα που έχετε αιτηθεί.
Μπορείτε να αιτηθείτε την ηλεκτρονική διεκπεραίωση όλων των εγγράφων / πιστοποιητικών που εκδίδει ο Ιατρικός Σύλλογος Μαγνησίας. Καταχωρήστε την αίτησή σας, προς τον Ιατρικό Σύλλογο Μαγνησίας και θα ικανοποιηθεί ηλεκτρονικά.
Οι πληρωμές των συνδρομών σας υποστηρίζονται από τις υπηρεσίες πιστοποίησης κατόχου κάρτας Verified by Visa και MasterCard SecureCode των Οργανισμών Πληρωμών Visa και MasterCard αντίστοιχα, μέσω του ασφαλούς server πληρωμών της Τράπεζας Πειραιώς.